CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

The Effect of Charge Air and Fuel Injection Parameters on Combustion with High Levels of EGR in a HDDI Single Cylinder Diesel Engine

Malin Alriksson (Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning) ; Savo Gjirja (Institutionen för tillämpad mekanik) ; Ingemar Denbratt (Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning)
SAE World Congress, Detroit, SAE paper 2007-01-0914 (2007)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

Nyckelord: diesel combustion, low temperature combustion, low soot, low NOx, emissions



Denna post skapades 2007-02-19. Senast ändrad 2009-11-16.
CPL Pubid: 26427

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning
Institutionen för tillämpad mekanik

Ämnesområden

Övrig teknisk mekanik

Chalmers infrastruktur

Relaterade publikationer

Denna publikation ingår i:


An Investigation of Low Temperature Combustion Using high Levels of EGR