CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Emissions to the air

Kent Salo (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Maritim miljö och energisystem) ; Maria Zetterdahl (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Maritim miljö och energisystem) ; Hannes Johnson (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Maritim miljö och energisystem) ; Erik Svensson (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Maritim miljö och energisystem) ; M. Magnusson ; Cecilia Gabrielii (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Maritim miljö och energisystem) ; Selma Brynolf (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Maritim miljö och energisystem)
Shipping and the Environment: Improving Environmental Performance in Marine Transportation p. 169-227. (2016)
[Kapitel]

Seeing the black smoke coming out of the funnel of a manoeuvring ship makes it easy to understand that the ship's propulsion contributes to the emission of air pollutants. However, there is more than meets the eye going up in smoke. A vast majority of ships use fossil fuels, increasing a positive net contribution of carbon dioxide to the atmosphere when they are combusted. Because the fuels that are used are often of low quality and possess a high sulphur content, a number of other air pollutants are also emitted. Emissions to the air from ships include greenhouse gases (such as carbon dioxide, methane and nitrous oxide), sulphur and nitrogen oxides, with both acidifying and eutrophication effects, and different forms of particles, with impacts on health and climate. However, not all emissions to the atmosphere from ships originate from the combustion of fuels for propulsion and energy production. The handling of crude oil as cargo and compounds used in refrigeration systems cause emissions of volatile organic compounds and ozone-depleting substances. The sources of the most important emissions and relevant regulations are described in this chapter.

Nyckelord: Carbon dioxide , CO 2 , Emission formation , GHGs , Greenhouse gases , Marine diesel engines , Nitrogen oxides no x , Ozone-depleting substances , Particles , Refrigerants , SO 2 , Sulphur dioxide



Denna post skapades 2017-10-30.
CPL Pubid: 252827

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för sjöfart och marin teknik, Maritim miljö och energisystem (2015-2017)

Ämnesområden

Miljövetenskap
Marin teknik

Chalmers infrastruktur