CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Setting up a room to cater to online learners’ needs

Christophe Demazière (Institutionen för fysik, Subatomär fysik och plasmafysik (Chalmers)) ; S. Peter Apell (Institutionen för fysik, Kondenserade materiens teori (Chalmers)) ; Christian Stöhr (Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Avdelningen för ingenjörsutbildningsvetenskap (EER)(Chalmers)) ; Tom Adawi (Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Avdelningen för ingenjörsutbildningsvetenskap (EER)(Chalmers))
Proc. Conf. Nuclear Training and Education (CONTE 2017) p. 97-98. (2017)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

This paper reports on the setting up of an innovative teaching room at Chalmers University of Technology. The incentive to the establishment of the room lies with the lack of face-to-face interactions in virtual learning environments. The room allows mixing on-site and off-site students while preserving full interaction possibilities between the on-site and off-site participants. In addition, the room can be combined with the use of student-centered pedagogical approaches (such as a flipped classroom) that have been demonstrated to improve student learning outcomes.



Denna post skapades 2017-02-09. Senast ändrad 2017-08-16.
CPL Pubid: 248066

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för fysik, Subatomär fysik och plasmafysik (Chalmers)
Institutionen för fysik, Kondenserade materiens teori (Chalmers)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Avdelningen för ingenjörsutbildningsvetenskap (EER)(Chalmers) (2011-2017)

Ämnesområden

Pedagogiskt arbete

Chalmers infrastruktur