CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Learners engagement with recorded lectures in MOOC’s – results from interviews with participants.

Thommy Eriksson (Institutionen för tillämpad informationsteknologi (Chalmers)) ; Tom Adawi (Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Avdelningen för ingenjörsutbildningsvetenskap (EER)(Chalmers)) ; Christian Stöhr (Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Avdelningen för ingenjörsutbildningsvetenskap (EER)(Chalmers))
MOOCs in Scandinavia 2016 (2016)
[Konferensbidrag, övrigt]

We report on the results of interviewing 36 learners that participated in two of the first MOOCs at Chalmers University of Technology. The learners reported that they engaged very actively with the video material, and that they did not watch the recorded lectures “on the run” as many anticipates.

Nyckelord: MOOCs, recorded lectures, learner engagement, duration



Denna post skapades 2017-01-10. Senast ändrad 2017-10-03.
CPL Pubid: 246733

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för tillämpad informationsteknologi (Chalmers) (2003-2017)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Avdelningen för ingenjörsutbildningsvetenskap (EER)(Chalmers) (2011-2017)

Ämnesområden

Utbildningsvetenskap

Chalmers infrastruktur