CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Digital game based learning and serious game for higher education

Åsa Fast-Berglund (Institutionen för produkt- och produktionsutveckling, Produktionssystem) ; Jonathan Sterner ; Emil Kanter Marin ; Sandra Mattsson (Institutionen för produkt- och produktionsutveckling, Produktionssystem) ; Louise Wahlstrand
KUL (2017)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

Game based learning has proved to increase the motivation of learning among students. A first development of this regarding automation strategies was presented last year in terms of analog games. During the year, development towards Digital Game Based Learning (DGBL) and the use of Serious Games (SG) have been our focus. A mobile game was developed and validated in two rounds during the year and approximately 200 students in total have played and evaluated the game. The aim of this paper is to show how DGBL and SG can be used in higher education in order to explain a complex context and what can be gained regarding using the evaluation form.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2017-01-02. Senast ändrad 2017-01-10.
CPL Pubid: 246550

 

Läs direkt!

Lokal fulltext (fritt tillgänglig)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för produkt- och produktionsutveckling, Produktionssystem (2005-2017)

Ämnesområden

Produktion
Produktionsteknik, arbetsvetenskap och ergonomi
Lärande
Pedagogiskt arbete
Kommunikationsvetenskap

Chalmers infrastruktur