CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

The cost-effectiveness of electrofuels in comparison to other alternative fuels for transport in a low carbon future

Maria Grahn (Institutionen för energi och miljö, Fysisk resursteori) ; Selma Brynolf (Institutionen för energi och miljö, Fysisk resursteori) ; Julia Hansson (Institutionen för energi och miljö, Fysisk resursteori) ; Maria Taljegård (Institutionen för energi och miljö, Energiteknik)
EUBCE_conference show room_Amsterdam_June 2016 (2016)
[Konferensbidrag, poster]

Electrofuels are synthetic hydrocarbons, e.g. methane or methanol, produced from carbon dioxide (CO2) and water with electricity as primary energy source. The CO2 can be captured from various industrial processes giving rise to excess CO2 e.g. biofuel production plants, and fossil and biomass combustion plants. Electrofuels potentially provide an opportunity for biofuel producers to increase the yield from the same amount of biomass. This project analyzes if there are conditions under which electrofuels are cost-effective compared to biofuels and other alternative fuels for transport in order to reach climate targets.

Nyckelord: power-to-gas, efuels, CO2, hydrogen, carbon recycling, production chains



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2016-11-21. Senast ändrad 2016-11-21.
CPL Pubid: 245467

 

Läs direkt!

Lokal fulltext (fritt tillgänglig)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för energi och miljö, Fysisk resursteori (2005-2017)
Institutionen för energi och miljö, Energiteknik (2005-2017)

Ämnesområden

Energi
Transport
Hållbar utveckling
Energisystem

Chalmers infrastruktur