CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Exploiting coherence in time-varying voxel data

Viktor Kämpe (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Sverker Rasmuson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Markus Billeter (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Erik Sintorn (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Ulf Assarsson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers))
Proceedings of the 20th ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games p. 15-21. (2016)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

We encode time-varying voxel data for efficient storage and streaming. We store the equivalent of a separate sparse voxel octree for each frame, but utilize both spatial and temporal coherence to reduce the amount of memory needed. We represent the time-varying voxel data in a single directed acyclic graph with one root per time step. In this graph, we avoid storing identical regions by keeping one unique instance and pointing to that from several parents. We further reduce the memory consumption of the graph by minimizing the number of bits per pointer and encoding the result into a dense bitstream.

Nyckelord: time-varying, voxel grid, directed acyclic graph, free viewpoint video



Denna post skapades 2016-05-03. Senast ändrad 2016-12-01.
CPL Pubid: 235850

 

Läs direkt!

Lokal fulltext (fritt tillgänglig)

Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)

Ämnesområden

Datorteknik

Chalmers infrastruktur

Relaterade publikationer

Denna publikation ingår i:


Sparse Voxel DAGs