CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Gas/Fuel Jet Interfaces Under High Pressures and Temperatures

Zachary Falgout (Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning) ; Mattias Rahm (Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning) ; David Sedarsky (Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning) ; Mark Linne (Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning)
Fuel (0016-2361). Vol. 168 (2016), p. 14-21.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

We report observations regarding changes in surface morphology for transient fuel jets as the ambient conditions approach the critical properties of pure fuels. Both ballistic imaging and ultrafast shadow imaging were applied to four fuels as they were injected through a single hole Diesel injector into a spray research chamber operated at three different ambient conditions that span the range of critical properties for the pure fuels that were studied. The results indicate that the pure fuels (butanol, dodecane, and hexadecane) tend to undergo a change in image structure that usually scales with estimated mixture critical properties. Commercially available Diesel fuel is not strongly affected, even at the highest pressure and temperature conditions.

Nyckelord: fuel sprays, supercritical, diffusive mixing



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2015-11-29. Senast ändrad 2016-01-08.
CPL Pubid: 226522

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för tillämpad mekanik, Förbränning

Ämnesområden

Energi
Transport
Hållbar utveckling
Mekanisk energiteknik

Chalmers infrastruktur

Relaterade publikationer

Denna publikation ingår i:


Temporally gated imaging for investigation of atomizing sprays