CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Lab on the Web - Looking at Different Ways of Experiencing Electronic Experiments

Per Lundgren (Institutionen för mikroteknologi och nanovetenskap, Fasta tillståndets elektronik) ; Kjell Jeppson (Institutionen för mikroteknologi och nanovetenskap, Fasta tillståndets elektronik) ; Åke Ingerman (Centrum för kompetens och kunskapsbildning i högre utbildning (CKK))
International journal of engineering education (0949-149X). Vol. 22 (2006), 2, p. 308-314.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

Students who perform a laboratory exercise via the Internet display decisive differences in how they approach this resource: either as just a way to gather data, as illustrations of theory or as a tool for reflection and testing of hypotheses. From more than 200 written student log books, student interviews and video recorded lab sessions we conclude that the students' approaches to measurements conducted through the Internet are very similar to that of measurements conducted with the students present in local classroom labs. Possible measures to support students in adopting a desirable approach to measurements are discussed.

Nyckelord: remote laboratory, semiconductor devices, electronic experiments



Denna post skapades 2007-01-15. Senast ändrad 2017-01-27.
CPL Pubid: 22574

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för mikroteknologi och nanovetenskap, Fasta tillståndets elektronik (2003-2006)
Centrum för kompetens och kunskapsbildning i högre utbildning (CKK) (2006-2011)

Ämnesområden

Pedagogiskt arbete

Chalmers infrastruktur