CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

An efficient approach to the analysis of rail surface irregularities accounting for dynamic train–track interaction and inelastic deformations

Robin Andersson (Institutionen för tillämpad mekanik, Material- och beräkningsmekanik) ; Peter Torstensson (Institutionen för tillämpad mekanik, Dynamik) ; Elena Kabo (Institutionen för tillämpad mekanik, Material- och beräkningsmekanik) ; Fredrik Larsson (Institutionen för tillämpad mekanik, Material- och beräkningsmekanik)
Vehicle System Dynamics (0042-3114). Vol. 53 (2015), 11, p. 1667-1685.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

A two-dimensional computational model for assessment of rolling contact fatigue induced by discrete rail surface irregularities, especially in the context of so-called squats, is presented. Dynamic excitation in a wide frequency range is considered in computationally efficient time-domain simulations of high-frequency dynamic vehicle-track interaction accounting for transient non-Hertzian wheel–rail contact. Results from dynamic simulations are mapped onto a finite element model to resolve the cyclic, elastoplastic stress response in the rail. Ratcheting under multiple wheel passages is quantified. In addition, low cycle fatigue impact is quantified using the Jiang–Sehitoglu fatigue parameter. The functionality of the model is demonstrated by numerical examples.

Nyckelord: RCF, squats, dynamic vehicle-track interaction, rail surface irregularities



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2015-09-08. Senast ändrad 2016-08-19.
CPL Pubid: 222021

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)