CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Improving teachers-students interactions in web-based courses

Christophe Demazière (Institutionen för teknisk fysik, Nukleär teknik)
Conference on Teaching and Learning (Konferens om Undervisning och Lärande – KUL2015) (2015)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

This paper presents and assess, for a 100% web-based course taught in a flipped classroom model, some examples of measures aimed at improving the teachers-students interactions. These measures are based on active learning elements in form of on-line quizzes and students’ feedback used for designing wrap-up sessions with synchronous interactions targeted to the students’ needs.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2015-09-02. Senast ändrad 2016-01-15.
CPL Pubid: 221786

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för teknisk fysik, Nukleär teknik (2006-2015)

Ämnesområden

Energi
Beräkningsfysik
Teknisk fysik
Lärande

Chalmers infrastruktur