CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Waterjet Propulsion and Negative Thrust Deduction

Arash Eslamdoost (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marin teknik) ; Lars Larsson (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marin teknik) ; Rickard Bensow (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marin teknik)
Fourth International Symposium on Marine Propulsors, SMP’15 (2015)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

The thrust deduction fraction of waterjet-propelled hulls is often reported to be negative in the speed range close to the operating speeds. In this paper, employing a numerical method, the bare hull and the self-propelled hull flows are studied. The changes between the bare hull and self- propelled hull resistances are investigated for understanding whether it is the waterjet hull resistance decrease which contributes to the negative thrust deduction fraction or there are some other effects rather than the resistance increment.

Nyckelord: Waterjet propulsion, Thrust deduction fraction, Resistance increment, Intake drag, Exit drag, CFD.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2015-08-26.
CPL Pubid: 221266