CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Traffic-adaptive Signal Control and Vehicle Routing Using a Decentralized Back-pressure Method

Ali Abbas Syed Zaidi (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik) ; Balazs Kulcsar (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik) ; Henk Wymeersch (Institutionen för signaler och system, Kommunikationssystem)
In proceedings of European Control Conference, ECC’15, July 15-17, Linz, Austria (2015)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

The problem of controlling traffic lights under adaptive routing of vehicles in urban road networks is considered. Multi-commodity back-pressured algorithms, originally developed for routing and scheduling in communication networks, are applied to road networks to control traffic lights and adaptively reroute vehicles. The performance of the algorithms is analyzed using a microscopic traffic simulator. The results demonstrate that the proposed signal control and adaptive routing algorithms can provide significant improvement over a fixed schedule and a single-commodity back-pressure signal controllers, in terms of various performance metrics, including queue-length, trips completed, and travel times.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2015-04-29. Senast ändrad 2017-01-30.
CPL Pubid: 216049

 

Läs direkt!

Lokal fulltext (fritt tillgänglig)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för signaler och system, Reglerteknik (2005-2017)
Institutionen för signaler och system, Kommunikationssystem (1900-2017)

Ämnesområden

Transport
Reglerteknik

Chalmers infrastruktur