CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

More Efficient Virtual Shadow Maps for Many Lights

Ola Olsson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers) ; Institutionen för rymd- och geovetenskap, Plasmafysik och fusionsenergi) ; Markus Billeter (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Erik Sintorn (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Viktor Kämpe (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Ulf Assarsson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers))
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics (1077-2626). Vol. 21 (2015), 6, p. 701-713.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

Recently, several algorithms have been introduced that enable real-time performance for many lights in applications such as games. In this paper, we explore the use of hardware-supported virtual cube-map shadows to efficiently implement high-quality shadows from hundreds of light sources in real time and within a bounded memory footprint. In addition, we explore the utility of ray tracing for shadows from many lights and present a hybrid algorithm combining ray tracing with cube maps to exploit their respective strengths. Our solution supports real-time performance with hundreds of lights in fully dynamic high-detail scenes.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2015-04-07. Senast ändrad 2015-07-31.
CPL Pubid: 214871

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)