CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Investigation of vehicle ride height and wheel position influence on the aerodynamic forces of ground vehicles

Alexey Vdovin (Institutionen för tillämpad mekanik, Fordonsteknik och autonoma system) ; Simone Sebben (Institutionen för tillämpad mekanik, Fordonsteknik och autonoma system) ; Tim Walker ; Lennart Löfdahl (Institutionen för tillämpad mekanik, Fordonsteknik och autonoma system)
International Vehicle Aerodynamics Conference p. 81-90. (2014)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

To prevent test vehicles from movement during experiments in modernaerodynamic wind tunnels, fastening struts are typically used for a rigid connection between the model and the force balance underneath the wind tunnel floor. A weakness of this experimental set-up is that such struts limit the vertical movement of the vehicle. By analysing experimental data from the Volvo Cars wind tunnel and corresponding CFD simulations the differences in measurements using struts with and without vertical displacement have been analysed and compared. The model used was a Volvo S60.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2014-12-10.
CPL Pubid: 207859

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för tillämpad mekanik, Fordonsteknik och autonoma system (2010-2017)

Ämnesområden

Energi
Transport
Farkostteknik

Chalmers infrastruktur

C3SE/SNIC (Chalmers Centre for Computational Science and Engineering)

Relaterade publikationer

Denna publikation ingår i:


Numerical and Experimental Investigations on Aerodynamic and Thermal Aspects of Rotating Wheels