CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Participatory Design Tools in Place Branding

Helena Kraff (Högskolan för design och konsthantverk ; Mistra Urban Futures) ; Eva Maria Jernsand (Företagsekonomiska institutionen ; Centrum för turism ; Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring ; Mistra Urban Futures)
Proceedings of the 10th European Academy of Design Conference, Crafting the Future, April 17-19 in Gothenburg (2013)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

This paper discusses why participatory design tools are suitable for modern place branding. First we give an overview of the academic area of current place branding theory, followed by an overview of the academic area of participatory design. We then discuss problems in place brand-ing theory and how participatory design tools could be used to overcome them. Finally we turn to empirical examples where we have experimented with participatory design tools in a place branding process, ending with a summary and suggestions for further research.

Nyckelord: place branding, participation, participatory design, design tools



Denna post skapades 2014-11-24. Senast ändrad 2015-04-02.
CPL Pubid: 206329

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Högskolan för design och konsthantverk (GU)
Mistra Urban FuturesMistra Urban Futures (GU)
Företagsekonomiska institutionen (GU)
Centrum för turism (GU)
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring (GU)

Ämnesområden

Företagsekonomi
Design

Chalmers infrastruktur