CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Identifying the root causes of damage on the wheels of heavy haul locomotives and its mitigation

Anders Ekberg (Institutionen för tillämpad mekanik, Dynamik) ; Elena Kabo (Institutionen för tillämpad mekanik, Material- och beräkningsmekanik) ; Kalle Karttunen (Institutionen för tillämpad mekanik, Dynamik) ; B. Lindqvist ; Roger Lundén (Institutionen för tillämpad mekanik, Dynamik) ; T. Nordmark ; J. Olovsson ; O. Salomonsson ; Tore Vernersson (Institutionen för tillämpad mekanik, Dynamik)
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part F-Journal of Rail and Rapid Transit (0954-4097). Vol. 228 (2014), 6, p. 663-672.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

The paper illustrates how damage patterns in the form of rolling contact fatigue (RCF) on wheels, can be employed to identify and improve underlying operational conditions. The focus is on RCF of locomotive wheels operating on the Iron Ore Line in northern Sweden and Norway. Seasonal changes and damage patterns are charted. Potential root causes for observed damage patterns are identified and investigated. Mitigating actions are proposed and the efficiency of implemented actions is quantified.

Nyckelord: Rolling contact fatigue, damage investigation, railway wheel maintenance



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2014-09-25. Senast ändrad 2016-01-25.
CPL Pubid: 203282

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)