CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Compact Precomputed Voxelized Shadows

Erik Sintorn (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Viktor Kämpe (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Ola Olsson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Ulf Assarsson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers))
ACM Transactions on Graphics (0730-0301). Vol. 33 (2014), 4,
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

Producing high-quality shadows in large environments is an important and challenging problem for real-time applications such as games. We propose a novel data structure for precomputed shadows, which enables high-quality filtered shadows to be reconstructed for any point in the scene. We convert a high-resolution shadow map to a sparse voxel octree, where each node encodes light visibility for the corresponding voxel, and compress this tree by merging common subtrees. The resulting data structure can be many orders of magnitude smaller than the corresponding shadow map. We also show that it can be efficiently evaluated in real time with large filter kernels.

Nyckelord: shadows, real-time, precomputed, maps



Denna post skapades 2014-09-15. Senast ändrad 2015-05-08.
CPL Pubid: 202778

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)

Ämnesområden

Datorteknik

Chalmers infrastruktur

Relaterade publikationer

Denna publikation ingår i:


Sparse Voxel DAGs