CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Waterjet Propulsion and Thrust Deduction

Arash Eslamdoost (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design) ; Lars Larsson (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design) ; Rickard Bensow (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design)
Journal of Ship Research (0022-4502). Vol. 58 (2014), 4, p. 201-215.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

The goal of this article is to describe and investigate the parameters that play a role in the waterjet–hull interaction. In general, these parameters can be split into sinkage, trim, and local flow variation from the bare hull to the self-propelled hull. Each of these parameters has in turn been split into components, which are estimated in relative size. For this purpose, a newly developed method for modeling waterjet-driven ves- sels is used. Knowing the magnitude of each single parameter separately helps to understand the physics behind the thrust deduction and may aid in the optimization of the hull/propulsor configuration.

Nyckelord: waterjet propulsion, resistance, gross thrust, net thrust, thrust deduction



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2014-08-19. Senast ändrad 2015-05-08.
CPL Pubid: 201644

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design (2012-2014)

Ämnesområden

Energi
Transport
Hållbar utveckling
Strömningsmekanik

Chalmers infrastruktur