CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Electromobility Studies Based on Convex Optimization DESIGN AND CONTROL ISSUES REGARDING VEHICLE ELECTRIFICATION

Bo Egardt (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik) ; Nikolce Murgovski (Institutionen för signaler och system, Mekatronik) ; Mitra Pourabdollah (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik) ; Lars Johannesson (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik)
IEEE Control Systems (1066-033X). Vol. 34 (2014), 2,
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

This article presents a framework to study design tradeoffs in the search for electromobility solutions based on approximate modeling of the power flows in the powertrain as a function of component sizes. An important consequence of the modeling assumptions is that the optimal energy management and component sizes can be computed simultaneously in a convex program, which means that competing designs can be evaluated in an objective way, avoiding the influence of a separate control system design. The fact that the optimization problem is convex allows large problems to be solved with moderate computational resources, which can be exploited by, for example, running optimizations over very long driving cycles. The problem formulation also admits design decisions for the charging infrastructure to be included in the optimization.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2014-01-28. Senast ändrad 2015-07-28.
CPL Pubid: 193199

 

Läs direkt!

Lokal fulltext (fritt tillgänglig)

Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för signaler och system, Reglerteknik (2005-2017)
Institutionen för signaler och system, Mekatronik (2005-2017)

Ämnesområden

Energi
Transport
Reglerteknik

Chalmers infrastruktur