CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Efficient Virtual Shadow Maps for Many Lights

Ola Olsson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Erik Sintorn (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Viktor Kämpe (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Markus Billeter (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)) ; Ulf Assarsson (Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers))
Proceedings of the ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games (I3D 2014) (2014)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

Recently, several algorithms have been introduced that enable realtime performance for many lights in applications such as games. In this paper, we explore the use of hardware-supported virtual cubemap shadows to efficiently implement high-quality shadows from hundreds of light sources in real time and within a bounded memory footprint. In addition, we explore the utility of ray tracing for shadows from many lights and present a hybrid algorithm combining ray tracing with cube maps to exploit their respective strengths. Our solution supports real-time performance with hundreds of lights in fully dynamic high-detail scenes.

Nyckelord: real-time,shadows,virtual,cube map



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2014-01-13. Senast ändrad 2015-05-08.
CPL Pubid: 192178

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers)

Ämnesområden

Informations- och kommunikationsteknik
Datorteknik

Chalmers infrastruktur

Relaterade publikationer

Denna publikation ingår i:


Real-Time Shading and Accurate Shadows Using GPGPU Techniques