CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Hur teknik blev ett eget ämne i skolan

Recension av "Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010"

Patrik Ekheimer (Institutionen för teknikens ekonomi och organisation, Teknik och samhälle)
Respons : recensionstidskrift för humaniora & samhällsvetenskap (2001-2292). Vol. 2013 (2013), 5, p. 72-73.
[Artikel, övrig]

Nyckelord: teknikundervisning, historia, Sverige



Denna post skapades 2013-11-18.
CPL Pubid: 186922

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för teknikens ekonomi och organisation, Teknik och samhälle (2005-2016)

Ämnesområden

Utbildningsvetenskap

Chalmers infrastruktur