CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Filtering driving cycles for assessment of electrified vehicles

Nikolce Murgovski (Institutionen för signaler och system, Mekatronik) ; Xiaosong Hu (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik) ; Lars Johannesson (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik) ; Bo Egardt (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik)
Workshop for new energy vehicle dynamic system and control technology (2013)
[Konferensbidrag, övrigt]

We present a method for pre-filtering driving cycles that are to be used for assessment of electrified vehicles. The method ensures that the vehicle may exactly follow the filtered velocity demanded by the driving cycle. Employing convex optimization, the method also allows optimal velocity shaping that minimizes the amount of wasted energy. We illustrate the method by an example of performance assessment of a hybrid electric bus in a series powertrain topology.

Nyckelord: driving cycle filtering, hybrid electric vehicle, power management, convex optimization, optimal control



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2013-09-30. Senast ändrad 2015-07-28.
CPL Pubid: 184215