CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

A method for assessment of the survival time of a ship damaged by collision

Martin Schreuder (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design) ; Per Hogström (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design) ; Jonas Ringsberg (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design) ; Erland Johnson (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design) ; Carl-Erik Janson (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design)
Transactions - Society of Naval Architects and Marine Engineers (0081-1661). Vol. 119 (2012), 1, p. 603-619.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

Following an interdisciplinary calculation procedure, the chain of events of ship collision, flooding, and loss of stability within given time have been investigated. The method established in the current work concerns the interaction between structural and damage stability computations and has been used to study the influence of various parameters, e.g., significant wave height and size of damage opening on a RoPax-ferry damaged in a collision with a ship of similar size.

Nyckelord: Capsize, damage, dynamic stability, flooding, RoPax-ferry, ship collision



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2013-02-28. Senast ändrad 2013-07-11.
CPL Pubid: 174250

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för sjöfart och marin teknik, Marine Design (2012-2014)

Ämnesområden

Materialvetenskap
Transport
Hållbar utveckling
Innovation och entreprenörskap (nyttiggörande)
Teknisk mekanik
Tillförlitlighets- och kvalitetsteknik
Annan materialteknik

Chalmers infrastruktur