CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Konsten att lära

Johan Linton (Institutionen för arkitektur)
Psykoanalytisk Tid/Skrift (1650-7398). 28-29, (2009)
[Artikel, övrig]

Introduction to a special section on architectural education, edited by Linton. The section is 192 pages long and includes interviews with Claes Caldenby (together with Per Magnus Johansson), Beate Hølmebakk, Anders Wilhelmson, Bolle Tham & Martin Videgård. It also includes original texts by Gert Wingårdh, Björn Linn, Elias Cornell and translations into Swedish of texts by Filippo Brunelleschi, Joseph Hudnut, Álvaro Siza, James Stirling, Jean Nouvel, Zaha Hadid & Richard Levene & Fernando Márquez Cecilia, Tadao Ando, Bernard Tschumi & Enrique Walker, Peter Eisenman, Benedetta Tagliabue.

Nyckelord: architectural education, architectural theory, architectural history



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2012-07-12.
CPL Pubid: 160417

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för arkitektur

Ämnesområden

Building Futures
Arkitekturteknik
Arkitektur

Chalmers infrastruktur