CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Effect of different solution heat treatments on hot ductility of superalloys Part 2-Allvac 718Plus

Joel Andersson (Institutionen för material- och tillverkningsteknik, Yt- och mikrostrukturteknik) ; Göran Sjöberg (Institutionen för material- och tillverkningsteknik, Yt- och mikrostrukturteknik) ; Leif Viskari (Institutionen för teknisk fysik, Mikroskopi och mikroanalys ; Institutionen för teknisk fysik, Materialens mikrostruktur ) ; M. Chaturvedi
Materials Science and Technology (0267-0836). Vol. 28 (2012), 6, p. 733-741.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

The hot ductility of Allvac 718Plus for different solution heat treatments (954 degrees C-15 h, 954 degrees C-1 h, 982 degrees C-1 h and 1050 degrees C-3 h+954 degrees C-1 h) has been investigated using Gleeble testing. Substantial variations in the microstructure among the heat treatments affected the Gleeble test hot ductility only to a very limited extent. Constitutional liquation of the NbC phase was found to be the main cause for the poor ductility at high testing temperatures in the on-heating cycle as well as at the lower temperatures on-cooling. Grain boundary delta phase was seen to assist the constitutional liquation of the NbC phase. Based on established evaluation criteria for Gleeble ductility testing, a ranked indicator for weldability is suggested.

Nyckelord: Allvac 718Plus, Hot ductility, Gleeble testing, Weldability, allvac 718plus, alloy 718, precipitation, weldability, cracking, waspaloy, inconel



Denna post skapades 2012-07-04. Senast ändrad 2016-07-14.
CPL Pubid: 159999

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för material- och tillverkningsteknik, Yt- och mikrostrukturteknik (2005-2017)
Institutionen för teknisk fysik, Mikroskopi och mikroanalys (2005-2012)
Institutionen för teknisk fysik, Materialens mikrostruktur (2012-2015)

Ämnesområden

Materialteknik

Chalmers infrastruktur