CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Propeller Blade Optimisation applying Response Surface Methodology

Florian Vesting (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Fartygs framdrivning och miljöpåverkan) ; Rickard Bensow (Institutionen för sjöfart och marin teknik, Fartygs framdrivning och miljöpåverkan)
14th Numerical Towing Tank Symposium (NuTTS'11) (2011)
[Konferensbidrag, övrigt]

In order to further increase the applicability of opti- misation within the propeller design process, an ap- proach for response surface methodology, the Kriging algorithm, was applied to the propeller blade optimi- sation problem. The software package DACE (Design and Analysis of Computer Experiments), which is a Matlab toolbox for working with Kriging approxima- tions for computer models, was applied in conjunction with the FRIENDSHIP-Framework. The accuracy of the response surface methodology (RSM) was evalu- ated against RANSE ow simulations coupled with a vortex-lattice propeller model (VLM).



Denna post skapades 2011-11-08. Senast ändrad 2014-09-02.
CPL Pubid: 148232

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för sjöfart och marin teknik, Fartygs framdrivning och miljöpåverkan (2007-2011)

Ämnesområden

Strömningsmekanik

Chalmers infrastruktur