CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Five main processes in healthcare: a citizen perspective

Bo Bergman (Institutionen för teknikens ekonomi och organisation, Industriell kvalitetsutveckling) ; D. Neuhauser ; L. Provost
BMJ Quality & Safety (2044-5415). Vol. 20 (2011), p. I41-I42.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

A citizen point of view on the healthcare system, its processes and their improvement is emphasised. From this point of view, five main processes are identified: Keeping Healthy, Detecting Health Problems, Diagnosing Diseases, Treating Diseases and Providing for a Good End of Life. The citizen should be looked upon as a cocreator of value and improvement of these processes.

Nyckelord: quality

Denna post skapades 2011-05-25. Senast ändrad 2016-07-01.
CPL Pubid: 141022


Läs direkt!

Lokal fulltext (fritt tillgänglig)

Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för teknikens ekonomi och organisation, Industriell kvalitetsutveckling (2005-2016)


Hälso- och sjukvårdsorganisation, hälsopolitik och hälsoekonomi

Chalmers infrastruktur