CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Academic writing projects as a way into environmental issues. How does writing mediate disciplinary genre in an educational setting?

Ann-Marie Eriksson (Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Centrum för fackspråk och kommunikation (Chalmers) ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande ; Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)) ; Åsa Mäkitalo
Paper presented At the 4th International conference Writing Research Across Borders II in Washington D.C., USA. (2011)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

Nyckelord: disciplinarity, genre, mediation, interaction, text, writing



Denna post skapades 2011-03-17. Senast ändrad 2014-11-27.
CPL Pubid: 138109

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för tillämpad informationsteknologi, Centrum för fackspråk och kommunikation (Chalmers) (2009-2011)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (GU)
Linnécentret for forskning om lärande (LinCS) (GU)

Ämnesområden

Pedagogik
Kommunikationsvetenskap

Chalmers infrastruktur