CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

An LQR torque compensator for driveline oscillation damping

Peter Templin (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik) ; Bo Egardt (Institutionen för signaler och system, Reglerteknik)
2009 IEEE International Conference on Control Applications, CCA '09; Saint Petersburg; Russian Federation; 8 July 2009 through 10 July 2009 (1085-1992). p. 352-356. (2009)
[Konferensbidrag, refereegranskat]

This paper derives an LQR anti-jerk controller for an automotive driveline. The time derivative of the drive shaft torque, which is closely related to the vehicle jerk, is used as a virtual system output and regulated to zero. Thereby the controller does not need a reference model for generation of reference trajectories for the control law evaluation. The controller acts as a torque compensator for the driver's torque demand which the controller output asymptotically follows. The properties of the controller are discussed and the behavior is illustrated by simulation examples.



Den här publikationen ingår i följande styrkeområden:

Läs mer om Chalmers styrkeområden  

Denna post skapades 2011-01-13. Senast ändrad 2016-05-17.
CPL Pubid: 133402

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för signaler och system, Reglerteknik (2005-2017)

Ämnesområden

Energi
Transport
Elektroteknik

Chalmers infrastruktur