CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Simulations of Trapping of Diesel and Gasoline Particulate Matter in Flow-through Devices

Henrik Ström (Institutionen för kemi- och bioteknik, Kemisk reaktionsteknik ; Kompetenscentrum katalys (KCK)) ; Bengt Andersson (Institutionen för kemi- och bioteknik, Kemisk reaktionsteknik ; Kompetenscentrum katalys (KCK))
Topics in catalysis (1022-5528). Vol. 52 (2009), 13, p. 2047-2051.
[Artikel, refereegranskad vetenskaplig]

Eulerian–Lagrangian CFD modeling has been used to track eight types of typical diesel and gasoline soot particles through a flow-through substrate with protrusions. It is shown that there exists a minimum trapping efficiency for medium-sized soot particles (dp ≈ 150 nm). Small and large particles are trapped by different mechanisms, and thus appear in different patterns on the substrate walls.

Nyckelord: Eulerian–Lagrangian modeling; Particle trapping; Diesel particulate matter; Flow-through; Filter



Denna post skapades 2009-11-19. Senast ändrad 2014-09-29.
CPL Pubid: 101888

 

Läs direkt!


Länk till annan sajt (kan kräva inloggning)


Institutioner (Chalmers)

Institutionen för kemi- och bioteknik, Kemisk reaktionsteknik (2005-2014)
Kompetenscentrum katalys (KCK)

Ämnesområden

Strömningsmekanik
Katalys
Annan kemiteknik

Chalmers infrastruktur

Relaterade publikationer

Denna publikation ingår i:


Particulate Flows in Aftertreatment Systems