CPL - Chalmers Publication Library
| Utbildning | Forskning | Styrkeområden | Om Chalmers | In English In English Ej inloggad.

Investigation of the dynamic contact filter effect in vertical wheel/rail interaction using a 2D and a 3D non-Hertzian contact model

Astrid Pieringer (Institutionen för bygg- och miljöteknik, Teknisk akustik, Vibroakustik) ; Wolfgang Kropp (Institutionen för bygg- och miljöteknik, Teknisk akustik, Vibroakustik) ; David Thompson
Proceedings of the 8th International Conference on Contact Mechanics and Wear of Rail/Wheel Systems Vol. 1 (2009), p. 105-113.
[Konferensbidrag, refereegranskat]

Nyckelord: contact filter, wheel/rail interaction, non-Hertzian contact, time-domain modelling



Denna post skapades 2009-10-14. Senast ändrad 2015-01-08.
CPL Pubid: 100127

 

Institutioner (Chalmers)

Institutionen för bygg- och miljöteknik, Teknisk akustik, Vibroakustik (2005-2017)

Ämnesområden

Akustik
Övrig teknisk mekanik

Chalmers infrastruktur